IV Ogólnopolski Kongres Praw Pacjenta Jak bronić się przed Roszczeniami Pacjentów, 29 maj, Warszawa

CZYLI JAK BRONIĆ SIĘ PRZED ROSZCZENIAMI PACJENTÓW?

Szanowni Państwo,

Zwyczajowo po raz kolejny zapraszamy wszystkich zarządzających, lekarzy oraz pełnomocników i rzeczników ds. praw Pacjenta na kolejną edycję jednego z najważniejszych wydarzeń w świecie medycyny, a mianowicie „Ogólnopolskie Forum Praw Pacjenta”. Podczas VII edycji opowiemy o najnowszych zmianach w Karcie Praw Pacjenta oraz o Prawach każdego rodzaju Pacjenta. Oczywiście tematami przewodnimi będzie studium przypadków i odpowiedź na co raz trudniejsze pytania, a mianowicie „Jak skutecznie bronić się przed roszczeniami Pacjenta” oraz jak radzić sobie z agresywnym Pacejntem?

 

MIEJSCE KONFERENCJI: AIRPORT HOTEL OKĘCIE, UL. 17 STYCZNIA 24

DATA KONFERENCJI: 29 maja 2015r.

ODBIORCY KONFERENCJI:

  • KADRA ZARZĄDZAJĄCA I LEKARSKA PODMIOTAMI LECZNICZYMI
  • PIELĘGNIARKI i PIELĘGNIARZE NACZELNI
  • OSOBY PRZETWARZAJĄCE DANYMI PACJENTÓW
  • PEŁNOMOCNICY I RZECZNICY PRAW PACJENTA
  • WSZYSTKIE OSOBY MAJĄCE STYCZNOŚĆ Z PACJENTAMI

DODATKOWO KAŻDY UCZESTNIK OTRZYMA:

  • MATERIAŁY SZKOLENIOWE
  • BEZPŁATNE KONSULTACJE Z EKSPERTAMI
  • NA ŻYCZENIE – CERTYFIKAT UCZESTNICTWA

CENA UDZIAŁU – PROMOCJA ZAMIAST CENY 699 zł NETTO CENA WYNOSI TYLKO

  • 299 zł netto – 1 osoba
  • 269 zł netto – 2 – 3 osoby
  • 239 zł netto – 4 osoby
  • Tylko 199 zł netto – 5 i więcej osób

NOCLEG? PROSIMY O KONTAKT 

PATRONI MEDIALNI:

 

HARMONOGRAM KONFERENCJI

08:30 – 09:00

Rejestracja uczestników. / Poranna Kawa

  •  Podziękowania dla uczestników za przybycie oraz wszystkich Partnerów Konferencji. Uroczyste Otwarcie

Paweł Rudnicki, Członek Zarządu DMP Group

09:00 – 09:30

MODUŁ I - Przegląd Zmian Prawnych w Karcie Praw Pacjenta – Jakie istotne zmiany zaszły o których powinna wiedzieć Kadra Zarządzająca i Lekarska?

Patrycja Prawdzicz – Łaszcz, Gach Hulist Mizińska Wawer, Adwokaci i Radcowie Prawni

09:30 – 10:00

MODUŁ II – Gdzie i w jaki sposób stosować przymus bezpośredni? – Aspekty Prawne 

 

10:00 – 11:00

MODUŁ III - Prawa pacjenta

Kancelaria Domański, Zakrzewski, Palinka 

1. Źródła prawa oraz rozwój praw pacjenta – ewolucje prawne.
2. Prawa pacjenta w zakresie interwencji medycznej (Zasady informowania pacjenta, Interwencje przy sprzeciwie pacjenta, nadużycie kompetencji z zakresu udzielonej zgody, reguły wyrażania zgody na działania lecznicze, elementy tzw. świadomej zgody).
3. Prawa Pacjenta – dziecka, pacjentów geriatrycznych, osoby psychicznie chorej, ubezwłasnowolnionej.
4. Prawo pacjenta do poszanowania poufności i poszanowania intymności.
5. Skutki dotyczące braku udzielenia pomocy.
6. Wpływ lekarzy na decyzje Pacjenta.
7. Problemy wynikające z kwestii bioetycznych w medycynie (prośby o eutanazję, przypadki prawnej aborcji, problemy transplantacji narządów).
8. Inne Prawa pacjenta.

CZAS NA PYTANIA I ODPOWIEDZI

11:00 – 11:30

Przerwa Kawowa

 

11:30 – 12:30

MODUŁ IV - Dochodzenia Roszczeń Pacjentów

1. Dochodzenie swoich praw w zakresie usług stomatologicznych (szczególna forma umowy o dzieło, dochodzenie roszczeń finansowych przez pacjenta, skarga do Biura Rzecznika Odpowiedzialności Zawodowej, powództwo przed Sądem Cywilnym z tytułu błędów stomatologicznych). PRZYKŁADY
2. Roszczenia osób psychicznie chorych i ubezwłasnowolnionych.
3. Odpowiedzialność prawna Publicznych i Prywatnych Podmiotów Leczniczych

CZAS NA PYTANIA I ODPOWIEDZI

12:30 – 13:30

MODUŁ V - Lekarze również mają prawa – Prawa Lekarza

Dominika Kołodziejska – Koza, Kancelaria APDK 

1. Dlaczego utworzono Biuro Praw Lekarza?

2. Zadania Rzecznika Praw Lekarzy

  1. Występowanie w obronie godności zawodu lekarza.
  2. Występowanie w obronie interesów zbiorowych lekarzy.
  3. Podejmowanie interwencji w uzasadnionych przypadkach w razie naruszania praw indywidualnych lekarzy a w szczególności w razie naruszenia dobrego imienia i naruszenia nietykalności cielesnej

3. Omówienie Karty Praw Lekarza

4. Podstawowe różnice w zadaniach Rzecznika Odpowiedzialności

5. Zawodowej i Rzecznika Praw Lekarza.

  1. Omówienie wybranych problemów.
  2. Prawo do odmowy leczenia.
  3. Prawo do rozszerzenia zabiegu.
  4. Prawo związane ze światopoglądem lekarza.
  5. Prawo do pobierania narządów do przeszczepu.
  6. Prawo pracownicze.

 

13:30 – 14:00 

Przerwa Kawowa

14:00 – 15:00

MODUŁ VI – Praktyczny Warsztat – „Nie taki Pacjent Straszny” – Komunikacja interpersonalna pomiędzy pacjentem a lekarzem / pielęgniarzem

Agnieszka Cywińska, Polska Akademia Zarządzania i Couchingu

15:00 – 15:30

MODUŁ VII – Prawa Pacjenta do dostępu swoich Danych Osobowych

Przedstawiciel Firmy Comarch S.A

15:30 – 17:00

Moduł VIII - bronić się przed roszczeniami pacjentów?

Agnieszka Pietrzak, Kancelaria APDK

  • Podstawowe zasady odpowiedzialności podmiotu leczniczego.
  • Jak zmniejszyć ryzyko powstania roszczenia - audyty, certyfikaty, szkolenia , kontrole.
  • Jak zmniejszyć ryzyko wystąpienia pacjenta na drogę sądową?
  • Jak bronić się w postępowaniu sądowym?
  • Przykłady z orzecznictwa - czyli co poszło nie tak.

17:00

Podziękowania i zakończenie

MASZ PYTANIA:

Skontaktuj się z nami!

Tel: 22 400 27 31

Kom: 884 972 627

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.; Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.